وبلاگ شخصی مهندس اسماعیل نوبخت

فرهنگی - درسی(کامپیوتر) - رزمی(انشین کای کاراته)

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

نامه جمعی از فرهنگیان خطاب به روحانی در12 اردیبهشت96

در نامه جمعی از فرهنگیان خطاب به روحانی آمده است؛ صندوق ذخیره فرهنگیان را جمعی از مدیران افراطی، سیاست‌زده و ناکارآمد چنان به تاراج غارتگران دادند که عوارض آن تا ابد ماندگار است.

خبرگزاری فارس: جمعی از فرهنگیان و معلمان کشور بیانیه‌ای را خطاب به رئیس‌جمهور نوشته‌اند که در ابتدای آن آمده است:  4 سال پیش که ریاست دولت را به دست گرفتید براساس شعارهای دولت تدبیر و امید، خوشحال شدیم که در فضای فکری جدید متخصصین و با تجربه ها عنان دولت را به دست گرفتند و  ان شعارهای جذاب اگر به ظهور برسد چه می شود! ؛ اما امروز دردنامه برایتان می نویسیم: ای کاش درایام هفته معلم دلمان خوش بود و دلگرم زحمات و توجهات رییس جمهورمان به زحمات مان بودیم .. ای کاش !

در ادامه این بیانیه آمده است؛
  حال مانده ایم که در ایام بزرگداشت  معلم ؛ چگونه از زحمات شما تشکر و قدردانی کنیم که پرده ی حقیقت را کنار زدید  تا امروز دراستانه انتخابات انقدر شفاف و روشن بدانیم که به وضع موجود اعتراض داریم و به حقوق خود دست نیافته ایم.

این بیانیه می افزاید: برادر ارجمند ما فرهنگیان با شما بد تا کردیم حق به جانب شماست که تا به امروز حتی یک بار به نشانه اعتراض کلاس درسمان را ترک نکردیم و ازاینکه کاملا به نجابتمان ترتیب اثر دادید و حقوق حق التدریس هایمان را نپرداختید و صدایمان را از مسیر های رسمی
  و از لابه لای بروکراسی اداری نشنیدید و مانند مچاله نامه هایمان زیر کفشها در هوا خشکید، ممنون.  ممنون که  توانستید به راحتی و خاموش از کنار مان گذر کنید و به رویتان نیاورید؛ کلاس درسمان را رها نکردیم چون به کارمان ایمان داریم.اعتراض نکردیم تا نگویید فرصت دهید. سکوت اختیار کردیم تا متهم به  حزب و جناح و اعتراض سیاسی نشویم.

در این بیانیه آمده است: رییس جمهور عزیز! اگر باور داشته باشید به آنچه که شعار می دهید، امروز روز ماست. روزی که 70 میلیون اجرمان می نهند.
  و ما برای 70 میلیون حرف داریم و مایلیم مواردی را برشمریم که حاصل نگاه شما به نجابتمان، ایمانمان به شغلمان و  ایثارمان در کلاس درسمان و صبرمان بوده است؛ کاهش سهم آموزش وپرورش از بودجه عمومی دولت از 16.2 درصد سال 1389 به کمتر از 9 درصد در سال 1395 به خوبی نشان می دهد که آموزش و پرورش در دولت روحانی هرگز در اولویت نبوده است دردولت روحانی بیمه طلایی معلمان شاغل و بازنشسته رنگ باخت و از سکه افتاد. نظام رتبه بندی معلمان اجرائی نشد.

این بیانیه تاکید می کند: صندوق ذخیره فرهنگیان را جمعی از مدیران افراطی،سیاست زده و ناکار آمد چنان به تاراج غارتگران دادند که عوارض آن تا ابد ماندگار و ابدی است. مدارس دولتی را تضعیف کردند تا مدرسه فروشی را با هدف فرو کاستن از کرامت و امنیت شغلی معلمان ترویج کنند.انتخاب وزیری سیاسی ناکارآمد و نا آشنا باآموزش و پرورش با مدرک زلزله شناسی توهین بزرگی به شان و منزلت یک میلیون فرهنگی بود.دریافتی چند ده میلیونی برخی از معاونان وزیر در مقایسه با دریافتی یک و نیم میلیونی بخش اعظمی از فرهنگیان نشان از تبعیض و نابرابری در وزرات آموزش وپرورش دارد.

این بیانیه تاکید می کند:‌ دریافتی اکثر معلمان شاغل و بازنشسته زیر خط فقر بوده و در دولت روحانی افزایش سالانه حقوق معلمان هرگز متناسب با تورم واقعی همان سال نبوده است. درپی بکار گیری نیروهای سیاسی سود 1150 میلیاردتومانی صندوق ذخیره فرهنگیان به یک باره در دولت روحانی به کمتراز 400 میلیارد تومان کاهش یافت.اجرایی نشدن سازمان نظام معلمی علیرغم بوق وکرنای رسانه ای و تبلیغات وسیع سیاسی و حزبی در ایام نزدیک به انتخابات.خوشحالید که فکر کنید ما نفهمیدیم که نشد!

در ادامه این بیانیه می‌افزاید: تاخیر در پرداخت مطالبات معلمان از جمله تاخیر چند ساله در پاداش بازنشستگان و حقوق معلمان حق التدریس که تنها محل در آمد آنها همان اندک حق التدریس آموزش و پرورش است.فشار برای تداوم سرپرستی 4 ساله سرپرست دانشگاه فرهنگیان ازسوی شخص رییس جمهور علیرغم مخالفت شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ نماد بارز قانون گریزیست. بلا تکلیف ماندن وضعیت 1000نفراز مدرسین دانشگاه فرهنگیان در طول 4سال پس از تاسیس عملیاتی نشدن زیر نظام های اصلی سند تحول بنیادین علیرغم گذشت بیش از 4سال از تصویب سند عزل بیش از 3000مدیر به بهانه ناهمسویی با نگاه دولت تشکیک در ماندگاری دانشگاه فرهنگیان وتبدیل به پارکینگ نیروهای افراطی، سیاسی؛ بعضا با سوابقی افزون بر38 سال سابقه خدمت با مدرک لیسانس. احسنت بر روحیه ادای دین سیاسی شما!

این بیانیه تاکید می کند: به قیمت زیرپاگذاشتن قانون و ریخت وپاش بروکراتیک بیت المال، یاران لیسانسیه 30سال خدمت در آستانه بازنشستگی را در پست های مدیریتی بکارگیری کردید و دراین4سال انها را همچنان نگه داشتید. نگران نباشید لطف بزرگی به انان کردید چرا که حقوق بازنشستگی شان با میانگین حقوق 3 سال اخر ، مدیریتی رغم خواهد خورد. این نمونه کوچکی از ضعف های موجوددر دولت یازدهم ا ست.

در ادامه این بیانیه آمده است: سوال: آیا قانونی وجود دارد که موارد به این شکل در زمان بازنشستگی مورد بررسی قرار گیرد تا حق انها که زور و پارتی ای نداشتند حتی چندماه فرصت ندادید تا سال تحصیلی به پایان برسد بازنشسته شان کردید، پایمال نشود؟ دیگر جای سوال باقی نمی ماند که چون ما فرهنگیان نسبت به وعده ها و نهایتا شعارهای شما بی اعتماد شده ایم و
  این گوشه ای از آسیب هایی است که دراین دوره بر بدنه اموزش وپرورش وارد شده است.

براین اساس اعلام می داریم:ما فرهنگیان کشور امروزکه روز بزرگداشت مقام معلم است
  در احترام و دفاع از شان والای معلم بیان می داریم که متاسفانه  شان و جایگاه فرهنگیان مورد توجه و عنایت  قرار نگرفت و ضمن تضییع حقوق معلم،  به درخواست های بحق  هم رسیدگی نشد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اسماعیل نوبخت

نمونه سوالات Access2007

۱- حداکثر چه عددی در فیلد عددی از نوع Byte قرار می گیرد ؟

الف) 65000                          ب) 1024                               ج) 255            د) نامحدود

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اسماعیل نوبخت